Sunday, March 24, 2013

# siapa meroyan?

Salam,

One man once said that I am jahil. Born form a jahil family. fuck it because I dont care about what is your thought about me. It's just, don't ever drag along my family in your argument. since this is a jahil person who have a thought, let me speak one or two word about what's really going on so people may have their own thoughts as well and we shall see who is the true jahil.

sebut pasal jodoh dan perkahwinan. harus semua orang simpan dan lekat dalam kepala bahawa jodoh dan perkahwinan itu BUKAN KERJA KITA. kita hanya merancang dan ALLAH yang menentukan. kalau menjadi maka jadi lah. kalau dah di tulis jodoh kau tak ada dengan si Polan Polen sila lah redha dan akur dengan kehendak Ilahi. 

kenapa aku cakap pasal isu ni? sebab isu ni merupakan isu yang paling bangkai aku tak boleh nak buang-buang. let's put it this way.. katakan lah suatu masa dulu kau bercinta dengan gadis A. gadis ini gadis kampung yang memang tak tahu apa-apa. lepas je SPM dia terus kerja sebagai kerani di syarikat minyak dan gas. iyelah dah nama pun budak kampung kan. macam-macam benda dia tak tahu. tapi ada satu benda yang dia tahu. dia tahu bercinta sebab dia ada hati dan perasaan. bila dia kenal seseorang yang dia berkenan dia sanggup buat apa saja untuk lelaki yang dia suka. termasuk lah dia sanggup tidur sekatil dengan lelaki yang dia cinta. tapi maap lah sebab dia lupa dia belum kawen pun. suka-suka kasi orang tebuk lubang dia jadi lepas perkara itu berlaku dia tidak putus asa. masih memberi khidmat batin nya kepada lelaki yang dia cinta. mungkin sebab lelaki ni pun dah berjanji kan. kalau u kasi i buat ni, i kawen dengan you. i janji yang! alih-alih lelaki tersebut tidak mahu kahwen pulak dengan dia. 

kenapa kau tanak kawen dengan dia?

sebab satu hari kau ke kuala lumpur dan kau terjumpa sorang perempuan ni.kau jumpa terus kau suka terus kau nak kahwin dengan dia. eh eh terus pulak tu kau jumpa mak perempuan ni sebab kau takut ni perempuan ni hilang dalam tangan kau. dan dan kau janji nak kawen dan tup tup betul lah kau kawen dengan dia.

kau lupa eh perempuan yang kau tebuk tu kau nak letak mana? simpan dalam seluar ke? ke dalam punggung? mana-mana lah janji takde orang kesan aktiviti taik kau.

masa berlalu pantas dan semua orang mulai sedar yang kau semakin lama macam semakin kusut. macam hilang arah. asik termenung je merenung nasib. ke kau merenung dosa? atau kau dah sikit lagi nak jadi gila?

kesian...

bila kau kawen..effect perbuatan taik kau membawa kedalam keluarga. kau seperti memunah diri. oh kamon man.. apa dah jadi bro? nampak macam dah taubat. tapi kadang-kadang kau meroyan pula.jadi duri dalam daging.macam ada benda tak kasi pelepas. ke nak cari lubang yang dulu tu jadi pelepas seksa batin? eee apa ke sakit jiwa kau ni? inisiatif di buat. orang pun mencari ubat untuk kau. dan tahu apa yang orang jumpa? orang jumpa kau termakan janji kau sendiri. sebab dulu..kau pernah berjanji dengan budak kerani tu. tapi lepas kau jumpa perempuan yang kau suka kau tinggalkan dia.patutlah tak tentu hala hidup kau. menangis-nangis tak tentu hala macam orang hilang anak. kalau di tanya kau kenapa? kau sendiri tak tau apa masalah kau menangis teresak-esak gitu. jawapan terungkai. ye aku tahu kau dah taubat tapi kerja jahat tak hilang begitu saja. tu pasal orang kata. karma itu benar. ia HIDUP.

"tapi aku dah minta maaf"

tu untuk kau yang minta maaf. hati dia kau tahu ke kata apa? kau ingat dengan kau cakap minta maaf dia akan maafkan dan lupakan apa yang dah jadi? dia bukan mat saleh beragama Kristian katholik atau protestan brother.. dia orang melayu kampung beragama Islam cuma bab cara menyerah cinta dia macam orang kristian lah sorry lah kan terkasar bahasa. kalau kau jenis yang dah kasi barang kat orang lepas tu kau tak menggelupur kena tinggal tak ape lah. ini dah tahu kena tinggal dah tak jumpa cara bijak lain dah dengan cara mencari bomoh handalan dan membalas dendam. 

aku tak kisah kalau lelaki macam dia jadi gila. sebab dia di balas atas kesalahan yang dia buat dulu.tapi ada baik nya kasi Tuhan je membalas dosa orang yang membuat dosa ni. sebab tu kerja Tuhan. bukan kerja kita. manusia memang hidup untuk membuat silap dan memperbaiki kesilapan dengan bertaubat. taubat dia di terima atau tidak itu bukan urusan kita. itu juga urusan Allah. 

sekarang budak kerani tu dah jumpa cinta hati baru. dah kawen pun. mungkin anak dah nak masuk dua. tapi apa jadi kat kau sekarang? merana tak agak-agak? penangan bomoh siam sebab dia marah kau dah main pastu tinggalkan dia.saying sorry tak laku kat sini bro.. siksa tak agak-agak? kesian.. doa lah banyak-banyak ye. ikhtiar la mana perlu. sebab kau dah start makan diri dah tu sikit-sikit. mana yang aku boleh bantu in sha Allah aku akan bantu.selebih nya biarlah Allah yang bantu sebab aku yakin setiap perkara dosa yang manusia buat, ada penghapus dosa nya. bergantung lah pada apa cara pendekatan yang dia dapat. Wallahualam.

Selamat hari Isnin!wah menaip sampai lupe aku ada berpuluh report kena baca.haha 

bai. me have to go to klcc amik data :)