Thursday, February 12, 2015

# counting stops!

because my husband will be back and ruining my counting!
hahaha
I like it anyway so I don't mind
nah ada satu gambaran untuk mereka si bijak pandai berfikir sejenak dan hadam apa yang aku tampal
semalam TGNA sudah pun meninggalkan kita
Al-Fatihah Tok Guru
memang susah nak ubah mentality dan pandangan orang pada kita kalau tak betul betul kenal siapa kita
setakat dengar berita
baca surat kabar
memang tak kenal siapa dia
ini lah ujian kita sebagai orang Islam
dilemma hidup di zaman fitnah
tak kenal siapa betul siapa salah
yang masih boleh fikir tu bagus la Alhamdulillah
jaga lidah jaga hati jaga akidah
yang main suka tadah je apa orang kata
bukan takat tak tahu apa apa
terperangkap sekali dengan kancah fitnah
fitnah houum nya bukan kecik ye kawan kawan
renung renungkan dan selamat beramal lah
teringat zaman Al-Arqam
macam mana media boleh twist cerita
menakutkan
zaman tu aku skolah rendah memang tak tau apa apa
tengok ustaz ashaari kena tangkap dalam tv
oh cakap dengan mak
jahat nya ustaz ashaari tu bini sampai 10
ajaran sesat
mak pun tak tau apa apa
ha aa betul arqam ajaran sesat
betul ke ajaran sesat?
kau tau dari mana?
percaya bulat bulat apa kata TV
tu la kelemahan orang kita
dapat bulat telan bulat muntah pun bulat juga
arwah ustaz asri tu dulu dari Arqam juga
tapi kenapa ustaz Ashaari yang orang kecam?
masa dia meninggal dekat negeri Sembilan bukan sepuluh dua orang yang datang ziarah
kalau sungguh dia ajaran sesat
orang nak ziarah pun tidak lah
oklah malas aku nak bebel kang orang kata aku extremist hahaha
baca apa Malcolm kata ni dan hadam
bye!
 
13022015